21/01/2015 Promoció Econòmica

El port de Palamós es promociona al fòrum de creuers del Mediterrani que té lloc a Cartagena

Tècnics de l’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Palamós, del Patronat de Turisme Costa Brava-Girona i de Ports de la Generalitat, promocionaran Palamós com a port de creuers entre les principals companyies creueristes del món que operen al Mediterrani. L’activitat té lloc en el marc del fòrum de creuers “Winter Cruising Forum”, que se celebra avui i demà a la ciutat de Cartagena (Múrcia). Entre les companyies assistents cal destacar noms de la importància de Royal Caribbean, Tui, Carnival, Thomson Cruises, Azamara, All Leisure Group o Pullmantur. Aquesta acció s’impulsa mitjançant la marca “Costa Brava Cruise Ports” que promou els ports de Palamós i de Roses amb l’objectiu de fidelitzar i augmentar el nombre de creuers que fan escala als dos ports gironins.

Avui dimecres dia 21 i demà dijous 22 de gener la ciutat de Cartagena (Múrcia) acull les jornades de creuers “Winter Cruising Forum” que organitza l’empresa Seatrade i l’Autoritat Portuària de Cartagena amb l’objectiu de promoure el turisme de creuers a la Mediterrània i ser punt de trobada entre la indústria creuerística, els ports, les empreses i els operadors turístics nacionals i internacionals.

Promoció del port amb les principals companyies
Dins aquest marc el port de Palamós hi és representat mitjançant la presència de tècnics de l’Àrea municipal de Promoció Econòmica, del Patronat de Turisme Costa Brava-Girona i de Ports de la Generalitat, que realitzen aquesta acció mitjançant la marca “Costa Brava Cruise Ports” que promou els ports de Palamós i de Roses amb l’objectiu de fidelitzar i augmentar el nombre de creuers que fan escala als dos ports gironins.

Durant aquests dos dies els tècnics es reuniran amb els representants de les principals companyies creueristes que operen en el Mediterrani i entre les quals es destaquen noms de la importància de Royal Caribbean, Tui, Carnival, Thomson Cruises, Azamara, All Leisure Group o Pullmantur.

L’objectiu d’aquesta nova acció promocional és la de continuar consolidant el posicionament de Palamós i Roses com a ports escala de creuers, fidelitzar i conèixer noves companyies i desestacionalitzar l’activitat per tal que arribin turistes de creuer a la Costa Brava durant tot l’any.

Èxit de passatgers i escales a la darrera temporada
Durant la darrera temporada 2014, el port de Palamós ha assolit molts bons resultats amb 38.616 passatgers i 36 escales, un 29% d’increment de passatgers i un 5% menys d’escales, respecte a l’any 2013.

Aquestes bones xifres de passatgers de creuer que van visitar Palamós durant la darrera temporada situen el port de Palamós en la segona millor temporada de la seva història, igualant la de 2011 en què es va batre el rècord del port amb 38.770 passatgers.

Pel que fa al perfil dels turistes de creuer, gairebé la meitat van ser britànics (49%), seguits dels francesos (32%), nord-americans (9%), irlandesos (2%), australians (2%), belgues (1%) i canadencs (1%), entre d’altres. Quan a les visites realitzades pels creueristes, un 31% dels passatgers van fer excursions i el 69% restant van optar per quedar-se al municipi.

En el transcurs de la temporada 2014 el port de Palamós va rebre per primera vegada l’escala dels creuers Zenith, MSC Sinfonia i Star Flyer. Així mateix, la companyia de luxe Paul Gauguin Cruises també va tenir-hi presència amb el vaixell Tere Moana.

Foto: creuer al port de Palamós.

Mapa del web | Avís legal | Ajuntament de Palamós © 2016 - C. Major 56 Tel. 972 60 00 26 (de 9h a 14h) | Dades de contacte | Bústia de suggeriments