18/05/2015 Serveis Socials d’Atenció Primària

El municipi de Palamós tanca la cinquena edició del projecte Rossinyol

L’acte va tenir lloc el passat divendres a la sala polivalent de la biblioteca municipal amb la presència dels alumnes de diferents facultats de la UdG que han realitzat la tasca de mentors, dels cinc alumnes mentorats integrats a l’Aula d’acollida de l’IES de Palamós, i dels responsables de les entitats i administracions organitzadores. Rossinyol esdevé un projecte d’extensió universitària mitjançant la qual es potencia la inclusió social, la ciutadania activa i el desenvolupament personal dels alumnes de l’Aula d’acollida. Durant aquest curs escolar 2014-2015 aquests joves han realitzat activitats lúdiques-culturals programades pels voluntaris universitaris que els han acompanyat en totes elles.

El passat divendres 15 de maig, a les 18 h, la sala polivalent de la biblioteca municipal “Lluís Barceló i Bou” va acollir l’acte de cloenda de la 5a edició del projecte Rossinyol “Mentoria per a una societat inclusiva”, que s’ha dut a terme durant aquest curs 2014–2015.

Aquesta cloenda va comptar amb la presència dels alumnes de diferents facultats de la UdG que han realitzat la tasca de mentors, dels cinc alumnes mentorats de l’Aula d’acollida de l’IES de Palamós, i dels responsables de les entitats i administracions organitzadores d’aquest programa.

Rossinyol “Mentoria per a una societat inclusiva”
El projecte Rossinyol esdevé una activitat d’extensió universitària mitjançant la qual s’ha creat una xarxa de dinàmiques entre estudiants de la UdG (mentors) i alumnes dels centres (mentorats), amb l’objectiu de potenciar la inclusió social, la ciutadania activa i el desenvolupament personal dels alumnes de l’Aula d’acollida que participen al projecte, mitjançant la realització d’activitats lúdiques, culturals i alternatives d’oci que facilitin el coneixement de l’entorn i l’ús social de la llengua catalana.

La cinquena edició del projecte Rossinyol es va engegar a Palamós el passat mes de novembre amb la participació de cinc joves mentorats de menys de 15 anys, escolaritzats entre 1r i 4t d’ESO a l’IES Palamós, i que fa relativament poc que han arribat al municipi.

En aquest cas els alumnes participants han estat procedents d’Andalusia (Espanya), dues persones d’Hondures, i dues de la República Dominicana. Els universitaris participants en aquesta edició han estat cinc alumnes representants de les facultats de Psicologia, Treball social, Economia i Magisteri.

Durant aquest curs 2014-2015 els alumnes que han participat d’aquest projecte han realitzat activitats lúdiques-culturals programades pels voluntaris universitaris que els han acompanyat en totes elles. Totes les activitats s’han dut a terme fora d’horari escolar (tardes i caps de setmana) amb un mínim de tres hores setmanals.

El projecte Rossinyol “Mentoria per a una societat inclusiva” es porta a terme en un total de deu municipis de les comarques gironines. En el cas de Palamós l’activitat és coordinada des del Servei de Ciutadania i Immigració, depenent de l’Àrea d’Acció Social i Ciutadania de l’Ajuntament de Palamós, en col•laboració amb l’IES Palamós i en conveni amb la Universitat de Girona, i la Fundació Girona, Universitat i Futur.

Foto: acte de cloenda del projecre Rossinyol 2014-2015 a Palamós.

Mapa del web | Avís legal | Ajuntament de Palamós © 2016 - C. Major 56 Tel. 972 60 00 26 (de 9h a 14h) | Dades de contacte | Bústia de suggeriments