12/08/2022 Servei de Premsa

Els ajuntaments de la Costa Brava Centre reclamen solucions davant dels successius talls del servei elèctric

Els alcaldes de Palamós, Palafrugell, Sant Feliu de Guíxols, Calonge-Sant Antoni, Platja d’Aro i l’Escala, han reclamat aquest matí, en roda de premsa, una millora del servei i de les infraestructures, per garantir que no es repeteixin els successius talls del servei elèctric que s’han viscut en aquests municipis durant les darreres setmanes. Els sis municipis representen una població empadronada de 96.000 persones, però que a l’estiu s’incrementa fins a 450.000.

Els alcaldes de Palamós, Lluís Puig; Palafrugell, Joan Vigas; Sant Feliu de Guíxols, Carles Motas; Calonge-Sant Antoni, Jordi Soler; de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró, Maurici Jiménez; i de l’Escala, Josep Bofill, han reclamat aquest matí, en roda de premsa, una millora del servei i de les infraestructures, per garantir que no es repeteixin en el temps i de forma reiterada, els successius talls del servei elèctric que s’han viscut en aquests municipis durant les darreres setmanes.

Sant Feliu de Guíxols; Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró; l’Escala; Calonge i Sant Antoni; Palafrugell i Palamós; són destinacions turístiques de primer ordre al cor de la Costa Brava i, en temporada estival multipliquen de manera exponencial la seva població amb l’arribada de visitants i turistes, que s’afegeixen als empadronats habituals i habitants de segona residència. Els sis municipis representen una població empadronada de 96.000 persones, però que a l’estiu s’incrementa fins a 450.000.

És una època per oferir les millors propostes a nivell de serveis a l’entorn de l’oci, l’allotjament, la restauració o el comerç; però els successius tall de llum produïts durant els mesos de juliol i agost de 2022, afecten negativament l’activitat econòmica i alhora generen una imatge negativa.

Els batlles, en nom dels seus ajuntaments demanen a Endesa Catalunya una millora global del servei, especialment en tres aspectes fonamentals: inversió en el territori, interlocució institucional, i representativitat de proximitat.

En relació a les inversions en el territori, tot i reconèixer esforços de la companyia en qüestions relacionades amb la sostenibilitat i la biodiversitat, apunten la necessitat que aquestes han ser estructurals -no d’urgència, en precari o parcials- per garantir un òptim funcionament del servei tot l’any. Només d’aquesta manera, el sector turístic en general, motor econòmic i d’ocupació del territori, -especialment en l’actual etapa de la postpandèmia- podrà tenir garantida la seva viabilitat en termes de qualitat, innovació i transformació tecnològica.

En l’àmbit la interlocució institucional, demanem que la companyia estableixi canals de comunicació efectius amb els consistoris i els seus màxims representants polítics i tècnics, tant per establir mecanismes àgils d’avisos d’incidències puntuals; com també per generar espais de treball per a les millores de futur, amb un diàleg constructiu que relacioni de manera efectiva les previsions de futur amb les necessitats i problemàtiques locals.

Darrerament, en representativitat de proximitat, existeix un clam comú perquè a curt termini Endesa Catalunya generi una estructura directiva, tècnica i de recursos humans, per atendre amb immediatesa, efectivitat i professionalitat als consistoris, més enllà de llocs web i números de telèfon generalistes, però gens efectius. Només d’aquesta manera des dels Ajuntaments es pot oferir informació actualitzada, veraç i contrastada a una ciutadania que trasllada a la seva administració de referència i de proximitat dubtes, preguntes i queixes davant de les incidències diàries i puntuals, però a qui reclama també solucions de futur.

Afectació a Palamós
El tall de subministrament elèctric a Palamós es va produir el dissabte passat, 6 de setembre, i es va iniciar al voltant de les 22:00 h i no es va tornar a restablir completament fins més enllà de les 01:00 h de la matinada, afectant en total a més de 4.000 abonats de Palamós, de zones com el barri Vell, Eixample o Sant Joan. L'afectació en els establiments d'hostaleria va tenir un gran impacte ja que es va produir en dissabte, coincidint amb els serveis de sopar, i en el periode de máxima ocupació turística del municipi.

L'origen de l'avaria, segons la companyia Endesa, s’ha de situar en una línia ubicada a la zona de La Planassa. Es tracta d’una secció de xarxa antiga, que no havia entrat en el procés de substitució que l’empresa subministradora E-Distribución (Endesa) ha anat fent en altres punts del municipi i que dissabte passat es va avariar, provocant un tall de llum principalment al barri Vell, creant un efecte dominó que va afectar altres punts del municipi.

Durant aquesta setmana l’empresa E-Distribución (Endesa) està realitzant els treballs de substitució d’urgència d’aquest tram de xarxa elèctrica que dissabte passat es va avariar i va provocar un tall de subministrament a bona part de Palamós.

Foto: (d'esquerra a dreta) els alcaldes de Calonge-Sant Antoni, Palafrugell, Platja d’Aro, Palamós, Sant Feliu de Guíxols i l’Escala, en l'acte de roda de premsa.

Mapa del web | Avís legal | Ajuntament de Palamós © 2016 - C. Major 56 Tel. 972 60 00 26 (de 9h a 14h) | Dades de contacte | Bústia de suggeriments